ZAJRZAŁO .....

piątek, 13 września 2013

DZIECKO TEŻ CZŁOWIEK

Od kilku tygodni trwa medialny spektakl dotyczący małej dziewczynki, córki bliżej mi nieznanej aktorki. Niespecjalnie lubię wypowiadać się w sprawach innych ludzi, bo z założenia  się nie wtrącam. 
Ale ta historia budzi we mnie wyjątkowe oburzenie i obrzydzenie.
 Doskonale rozumiem,że można odczuwać - ujmę delikatnie - brak sympatii do byłego partnera. Ja na przykład mojego formalnie wciąż męża najnormalniej w świecie nie lubię. Ale ten brak ciepłych uczuć nie uzasadnia w żaden sposób posługiwania się dziećmi w celu zrobienia mu przykrości. Ale nie o moich relacjach z byłym miało być. 
Wkurza mnie takie przedmiotowe traktowanie dzieci, uznawanie je za istoty, którymi można dowolnie manipulować i manewrować. Zastanawiam się czy ktoś podjął wysiłek , który zaowocowałby myślą o tym co czuje mała bohaterka tego cyrku. 
Mamusia płacząca w tv, tatuś pikietujący pod domem dziecka. Publikowanie dziwnych nagrań, w których dziecko wypowiada się bardzo źle o jednym z rodziców, przy czym przedmiotowego nagrania ewidentnie dokonał drugi rodzic. 
Z mojego punktu widzenia problemem nie jest osiągnięty stopień żenady, ale nieprawdopodobne podeptanie praw do poszanowania godności tego dziecka. W mojej ocenie wszyscy dorośli zaangażowani w tą historię zapomnieli o tym, że  istotą sporu nie jest pluszowy miś ale człowiek: mały, emocjonalnie jeszcze niewykształcony ale człowiek.

5 komentarzy:

  1. czytałam coś na ten temat, ale nie mam pojęcia od czego się zaczęło i o co chodziło. ale wiem na pewno, że cierpi na tym dziecko. kolejne. smutne, że dorośli ludzie są czasem tak głupi, bezmyślni i skupieni tylko na sobie. a jest takich coraz więcej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem, o kogo chodzi, bo mnie wszelkie gwiazdy" kompletnie nie interesują, ale nawet sąd zasugerował mojej przyjaciółce, aby nie powoływać na świadka 17-letniego syna (w świetle prawa może już zeznawać), żeby go nie stawiać w trudnej sytuacji. Skoro taka sprawa toczy się publicznie, to powinno się oboje idiotów pozbawić praw rodzicielskich i umieścić dziecko w jakiejś rodzinie, w której rodzice są NORMALNI.

    OdpowiedzUsuń
  3. Publicznie się toczy bo wiem o niej z portali informacyjnych nie plotkarskich. Celebryckich nazwisk tez nie kojarzę i są nieistotne, a co do pozbawienia praw rodzicielskich tych ludzi się zgadzam bo nie mają ani rozumu, ani predyspozycji aby sprawować opiekę nad swoim dzieckiem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak, tylko, że wydaje mi się, że aktywnośc Samusionek obudziła się w momencie gdy Pan zaczął te listy dziecka pokazywać. Też na jej miejscu broniłabym sie. Albo przynajmniej mi się tak wydaje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Moim skromnych zdaniem, ktoś kto publikuje ten cyrk niszczy godność człowiek, dopiero wchodzącego w życie- czy nikt tego nie zatrzyma???
    Pozdrawiam
    http://eksperyment-przemijania.blog.onet.pl/
    http://kadrowane.bloog.pl/

    OdpowiedzUsuń